ANT la cea de-a XXXVI-a ediţie a BIT Milano

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) participă la cea de-a XXXVI-a ediţie a manifestării expoziţionale Borsa Internazionale del Turismo (BIT) organizată la Milano, Italia, în perioada 11-13 februarie a.c.

BIT continuă să se menţină pe primul loc în clasamentul manifestărilor expoziţionale de turism de pe piaţă care se adresează atât specialiştilor din sectorul turism (instituţii naţionale şi internaţionale de turism, companii aeriene, asociaţii profesionale, tour-operatori şi agenţii de turism, lanţuri hoteliere) cât şi publicului. Manifestarea este o vitrină turistică reprezentativă pentru sector, punctând tot mai mult pe întâlnirea dintre reprezentanţii cererii şi cei ai ofertei, deci pe stimularea colaborărilor dintre specialiştii din sector, dând şi posibilitatea participării publicului, în ultima zi. Ediţia 2015 a BIT a înregistrat peste 60.000 de vizitatori profesionişti şi public.

La ediţia 2016 a BIT Milano sunt prezente peste 2.000 de firme expozante în cele patru sectoare ale manifestării: LEISURE (turism general), MICE (turism congresual), LUXURY (turism de lux) şi DIGITAL (tehnologii online de sector).Italia reprezintă una dintre pieţele principale pentru România în special pentru turismul cultural, city break, rural şi în natură care generează anual importante fluxuri business şi leisure. În 2015 s-au înregistrat peste 210.000 de sosiri ale turiştilor italieni în structurile de primire din România conform datelor INS, înregistrând o creştere importantă în raport cu fluxurile înregistrate în anul 2014.

România este prezentă la această expoziţie cu un stand naţional de 78 mp în care sunt prezente 15 companii din branşă. În cadrul standului sunt promovate destinaţii turistice româneşti cheie pentru piaţa italiană, precum circuite culturale în Transilvania şi Bucovina, city break, turismul rural, activ şi în natură. Standul realizat într-un mod original scoate în evidenţă latura autentică dar şi artistică a României, astfel va exista o zonă dedicată marelui artist român Constantin Brâncuşi.

Standul României va avea un punct de atracţie la public cu “zonă selfie” menit să promoveze latura cultural-artistică a destinaţiei dar şi să răspundă noilor tendinţe impuse de dezvoltarea online.
La standul României va fi organizat un eveniment cu produse şi preparate culinare româneşti, precum şi vinuri. Vor fi organizate totodată concursuri cu premii, ateliere de artă tradiţională asigurate de meşterul pictor prezent la stand, iar în ziua dedicată publicului va putea fi admirată o şezătoare tradiţională. În ultima zi va fi organizată o prezentare turistică în cadrul cartierului expoziţional.

Prezenţa fidelă a României la BIT de la prima ediţie denotă interesul crescut faţă de promovarea pe această piaţă şi stimularea constantă a fluxurilor în vederea descoperirii varietăţii destinaţiilor şi produselor turistice.

Anul acesta delegaţia României este condusă de doamna Anca Pavel-Nedea, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, care va participa la principalele întâlniri din prima zi a târgului. Pe perioada manifestării expoziţionale, preşedintele ANT va avea întâlniri în cadrul standului cu reprezentanţii presei de specialitate precum l’Agenzia di Viaggi, Travel Quotidiano, Guida Viaggi, TTG Italia sau Touring, precum şi cu unii dintre principalii actori de pe piaţa turistică italiană.