Romania se promoveaza pe piata italiana

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) participă în perioada 12-14 februarie a.c.la cea de-a XXXV-a ediţie a  manifestării expoziţionale Borsa Internazionale del Turismo (BIT) organizată la Milano, Italia.

Ediţia 2015 doreşte să fie una marcantă în vederea organizării şi promovării Expo 2015 ce va fi găzduită la Milano începând cu luna mai 2015, iar sectorul turism este unul dintre pilonii importanţi pentru promovarea căruia sunt prevăzute o serie de iniţiative. BIT este manifestarea de referinţă pentru promovarea turistică în polul turistic Milano şi în toată Italia.

Italia reprezintă una dintre pieţele principale pentru România, în special pentru turismul cultural, city break, rural şi în natură care generează anual importante fluxuri business şi leisure. În 2014 s-au înregistrat peste 300.000 de sosiri ale turiştilor italieni în România conform datelor INS, înregistrând creştere de 4,45% chiar şi în condiţii de criză. Cota de piaţă este peste 10% referitor la sosiri şi peste 7% la numărul de înnoptări.

BIT continuă să se menţină pe primul loc în clasamentul manifestărilor expoziţionale de turism de pe piaţă care se adresează atât specialiştilor din sectorul turism (instituţii naţionale şi internaţionale de turism, companii aeriene, asociaţii profesionale, tour-operatori şi agenţii de turism, lanţuri hoteliere) cât şi publicului.

Ediţia 2014 a BIT a înregistrat peste 60.000 de vizitatori profesionişti şi public, iar anul acesta se aşteaptă peste 70.000 de vizitatori. Sunt prezente peste 100 de ţări şi peste 2.000 de firme expozante în cele patru sectoare ale manifestării: LEISURE (turism general), MICE (turism congresual), LUXURY (turism de lux) şi DIGITAL (tehnologii online de sector).

România este prezentă la această expoziţie cu un stand naţional de turism de 120 mp în care sunt prezente 12 companii din branşă. Standul realizat într-un mod original scoate în evidenţă latura autentică, rurală a României şi contactul cu natura necontaminată, tematici strâns legate de Expo Milano 2015.

Pentru a rămâne în legătură cu tema Expo 2015 “Hrănind natura, energie pentru viaţă” şi pentru promovarea destinaţiei prin intermediul gustului, la standul României se va organiza un eveniment cu produse şi preparate culinare româneşti, precum şi vinuri si dulceaţă produsă în România. În ziua dedicată publicului la stand va fi prezent un meşter sculptor în lemn care va face demonstraţii, şi tot în aceeaşi zi se va organiza o prezentare turistică a destinatiei Romania.

Prezenţa fidelă a României la BIT de la prima ediţie denotă interesul crescut faţă de promovarea pe această piaţă şi stimularea constantă a fluxurilor în vederea descoperirii varietăţii destinaţiilor şi produselor turistice.

Delegaţia României este condusă anul acesta de doamna Simona Man, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, care a participat la ceremonia de deschidere a târgului BIT alături de autorităţi italiene şi străine, unde a salutat organizatorii. Pe perioada manifestării expoziţionale, oficialul roman va avea întâlniri în cadrul standului cu reprezentanţii presei de specialitate precum l’Agenzia di Viaggi, Travel Quotidiano, Trend, TTG Italia sau Touring, precum şi cu reprezentanţii operatorilor din Italia care programează România: UVET, Estland şi Caldana. Presedintele ANT va purta de asemenea discuţii pentru stabilirea colaborărilor cu compania aeriană Vueling, compania care operează zboruri către mai multe destinaţii europene.

Prezenţa noastră la acest târg de turism este foarte importantă pentru promovarea destinaţiei România, destinaţia perfectă pentru 365 de zile pe an. România are un turism diversificat cu o bogată ofertă care se adresează tuturor categoriilor de vârsta. O destinaţie perfectă pentru turismul cultural în Transilvania şi Bucovina, pentru turismul city break în capitala Bucureşti, pentru turismul rural în Maramureş, fără a uita de Delta Dunării, litoralul Mării Negre sau de turismul activ şi de aventura în Munţii Carpaţi” a precizat doamna Simona Man.

Milano (3)  Milano (1)  Milano (2)                      Milano (4) Milano (5)