COMUNICAT DE PRESĂ

ACTIVITATEA MINISTERULUI TURISMULUI VA FI DIGITALIZATĂ

Ministerul Turismului a semnat un contract de finanțare din fonduri europene nerambursabile 100% în data de 9 octombrie 2019 privind eficientizarea activităților de autorizare și control, dar și digitalizarea activității instituției și, în același timp, pentru crearea registrelor electronice privind unitățile de cazare clasificate, agențiilor de turism, patrimoniului turistic, dar și cel al numărului de turiști cazați în unitățile de cazare din România.

“Este necesar ca la nivelul Ministerului Turismului să existe o evidență electronică a turiștilor care ajung în unitățile de cazare de pe întreg teritoriul țării noastre. Practic, fișa de cazare completată de fiecare persoană care ajunge într-un hotel sau o pensiune va fi transformată într-una electronică și va fi raportată Ministerului Turismului. Astfel, vom avea date concrete privind circulația turistică din țara noastră. În schimb, colectarea de date nu va aduce atingere legislației privind protecția datelor personale. Ministerul va primi doar date legate de naționalitatea turistului, locațiile în care s-a cazat, vârsta, respectiv durata sejurului din România, fără a fi colectate și date privind nume, prenume, cod numeric personal sau alte date personale. Mai mult decât atât, acest proiect ne acordă posibilitatea de a avea registre electronice complete și în ceea ce privește unitățile de cazare clasificate, dar și a obiectivelor turistice din întreaga țară. România va putea, astfel, să își creioneze strategii concrete din punct de vedere turistic bazate pe informații reale și colectate în timp util”, a declarat ministrul Turismului, Bogdan Trif.

De asemenea, acest proiect presupune consolidarea capacității Ministerului Turismului de a asigura calitatea și accesul la serviciile publice prin implementarea unui sistem informatic integrat pentru gestionarea online și în timp real a tuturor categoriilor de autorizații emise.

Proiectul este în valoare de 11,8 milioane de lei, finanțat în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă, Componenta IP12/2018 – Sprijin pentru acţiuni de consolidare a capacităţii autorităţilor şi instituţiilor publice centrale, Axa prioritară: Administraţie publică şi sistem judiciar eficiente, Operațiunea: Dezvoltarea şi introducerea de sisteme şi standarde comune în administraţia publică ce optimizează procesele decizionale orientate către cetăţeni şi mediul de afaceri în concordanţă cu SCAP și are o perioadă de derulare de 30 de luni. Contractul de finanțare pentru implementarea proiectului are titlul „Eficientizarea activităților de autorizare și control a operatorilor economici prin implementarea unui sistem informatic integrat dedicat”, cod MySMIS 127623/cod SIPOCA 595.

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support