INFORMARE DE PRESĂ

A doua ediție a Barometrului turismului din România, lansată cu sprijinul Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri

 

Cea de-a doua ediție a studiului „Carta Albă a Turismului din România”, barometrul turismului din țara noastră, a fost lansată luni, 10 februarie 2020, cu sprijinul Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, de către Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) și Groupama Asigurări.

„Carta Albă a Turismului din România” este prima cercetare științifică care analizează unitățile de cazare și agențiile de turism cu scopul de a prezenta performanțele turismului, perspectivele pentru anul următor, provocările și oportunitățile acestei piețe, examinând factori interni și externi care influențează dezvoltarea companiilor din domeniu.

În cadrul evenimentului, în semn de apreciere pentru promovarea României la nivel intern și internațional în anul 2019,  Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri a acordat premii de excelență unor proiecte cu rezonanță, printre care se numără festivalurile Untold și Neversea, Romanian Thrill, Festivalul „George Enescu”, Romania Food Tours, documentarele din seria Wild Carpahia, Experience Romania și Experience Bucharest. Acest demers face parte din misiunea instituției de a recunoaște și promova ambasadorii turismului românesc pentru metodele de bune practici implementate.

„România turistică este o destinaţie în plină evoluţie de care atât oaspeţii autohtoni, cât și cei străini, devin mult mai conștienţi și interesaţi. Așadar, aflăm că ne situăm într-o continuă creștere și dezvoltare a industriei ospitalității, România fiind o ţară cu un puternic potenţial turistic. Statisticile privind factorii externi, dinamica volumului de turiști precum și a agenţiilor de turism, analizele și cercetările amănunţite redau în detaliu situaţia actuală privind zona de turism”, a declarat Emil-Răzvan Pîrjol, secretar de stat în Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.

Datele prezentate în „Carta Albă a Turismului din România” arată că piața turistică din țara noastră se află pe un trend ascendent, peste 60% dintre organizațiile participante la studiu raportând o creștere a veniturilor între 2018 și 2019.  O altă evoluție pozitivă înregistrată privește dezvoltarea serviciilor de tip all-inclusive, dar și gradul de ocupare a unităților economice din turism, preconizat să crească în 2020.

Studiul „Carta Albă a Turismului din România” a fost realizat la nivel naţional, pe un eșantion reprezentativ de 909 respondenți, reprezentanți ai agențiilor de turism, unităților de cazare și unităților de servire a mesei (restaurante), din fiecare regiune de dezvoltare a României și din toate categoriile de mărime (micro-întreprinderi, întreprinderi mici, medii și mari).

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support