SITUAȚIA IMPLEMENTĂRII SISTEMULUI VOLUNTAR DE RECUNOAȘTERE A RUTELOR CULTURAL TURISTICE DEZVOLTATE PE PLAN LOCAL/REGIONAL/NAȚIONAL
✔ Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului este membru al Acordului Parțial Extins, conform Legii nr. 59/2013, privind Rutele Culturale Certificate de Consiliul Europei.
Având în vedere experiența dobândită și luând în considerare importarea dezvoltării produselor turistice pentru satisfacerea nevoilor, cerințelor, așteptărilor turiștilor și creșterii competitivității sectorului, Serviciul Relații Internaționale și Afaceri Europene în Domeniul Turismului din cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a creat un sistem voluntar de „ recunoaștere” a Rutelor Cultural Turistice, dezvoltate de organizații din domeniul turismului/culturii sau ale autorităților publice locale pentru dezvoltarea și promovarea turismului cultural.
Rutele Cultural Turistice Naționale trebuie să cuprindă obiective turistice din minimum trei județe, iar cele realizate la nivel regional vor cuprinde obiective turistice din minimum 2 localități.
-
SITUAȚIA RUTELOR CULTURAL TURISTICE DEZVOLTATE PE PLAN LOCAL – actualizare 04.09.2024
-
SITUAȚIA RUTELOR CULTURAL TURISTICE DEZVOLTATE PE PLAN REGIONAL – actualizare 04.09.2024
-
SITUAȚIA RUTELOR CULTURAL TURISTICE DEZVOLTATE PE PLAN NAȚIONAL – actualizare 04.09.2024
-
SITUAȚIA RUTELOR CULTURAL TURISTICE TRANSNAȚIONALE – actualizare 04.09.2024
-
SITUAȚIA OBIECTIVELOR TURISTICE DIN ROMÂNIA INCLUSE ÎN RUTELE CULTURALE ALE CONSILIULUI EUROPEI – actualizare 04.09.2024
Efectele pe care dorim să le obținem prin implementarea proiectului sunt următoarele:
- punerea în valoare a obiectivelor culturale, de artă, a moștenirii istorice;
- dezvoltarea turismului și stimularea dezvoltării economice și sociale locale;
- realizarea unui cadru de cooperare între județele României;
- dezvoltarea durabilă a localităților străbătute de rute;
- creșterea circulației turistice în România;
- promovarea patrimoniului material și imaterial din România pe piețele turistice din Uniunea Europeană și din afara ei;
- promovarea destinațiilor prin organizarea de evenimente cu participarea națională și internațională;
- dezvoltarea relațiilor de colaborare între agenții economici din cadrul unei Rute Cultural Turistice.